Hoi Beat,
De (het, eigenlijk) QCC is het Quality Conrol Centre van Revolution, dat je
hier kunt vinden.
IAC werkt niet met sockets maar met geheugenplaatsen (als ik het goed begrijp). Hoe het precies werkt weet ik niet, maar het moet mogelijk zijn met behulp van AppleEvents en AppleScript Logic te vertellen middels IAC informatie op te halen. Ik heb Logic hier niet en kan dus niet zien welke AppleScript commando's en AppleEvents er mogelijk zijn en evenmin of AppleEvents nog extra mogelijkheden biedt boven de in Logics dictionary vermelde commando's en functies. AppleScript zou inderdaad te langzaam kunnen zijn.
Het moet mogelijk zijn om een external te schrijven waarmee IAC wordt aangestuurd vanuit Revolution. Er is wel wat code beschikbaar op het internet dat het mogelijk moet maken relatief snel zo'n external te schrijven, als je tenminste weet hoe je een external moet maken en iets van C++ begrijpt.
Ik verwacht niet dat je de MIDI driver direct kunt aanspreken. Als de MIDI interface een seriële poort heeft, is het misschien mogelijk om met behulp van een USB2Serial converter data direct vanuit Revolution naar de MIDI interface te sturen, aangenomen dat de Midi interface overweg kan met MIDI data in tekstvorm. Heb je enig idee wat voor data de MIDI interface precies verwacht, gewone standaard MIDI data?
Emagic werd overigens bijna 7 jaar geleden door Apple overgenomen en de MIDI interface die je hebt, zou wel eens hopeloos verouderd kunnen zijn, terwijl er wel een USB poort op zit --en geen seriële poort vrees ik. Misschien is het mogelijk de USB-poort op een doe-het-zelf-pakket aan te sluiten, zoals
Service USB. Er zijn ook goedkopere alternatieven, maar daarover heb ik de info niet zo snel bij de hand.
Op dit moment denk ik dat een external de meest kansen biedt, maar het zou ook interessant kunnen zijn te proberen een stukje hardware te bouwen om de USB poort met de MIDI interface te laten praten.
Ik hoop dat anderen nog meer ideeën zullen aandragen.
Groeten,
Mark